Banken bygger om

 Våran bank bygger om i sina lokaler. Det ska väl bli till det bättre antar jag men en sak gjorde mig lite fundersam. Jag var där vid halv sex ikväll i ett firmaärende.
 Förut har det varit så att företag har en egen kassa, som en gräddfil lixom. Nu var det helt plötsligt så att jag också skulle ta en nummerlapp vilket är helt ok. Det  fanns 2 knappar att välja mellan, en för privat och en för företag. Jag tog ju då företag naturligtvis. Det var en person till som väntade på sin tur och en av killarna  i kassan tryckte på hans nummer.  Då var det ju jag nästa. När jag står där och tittar på skylten med numren så trycker dom fram ett nytt nummer till privat men det finns ju ingen mer än jag så han tittar lite undrande på mig.
 När jag inte reagerar trycker han på företagsknappen och jag får gå fram. 
 Jag undrar varför dom gör skillnad på privat och företag när man ändå ska till samma kassa? Grejen innan var ju att företag skulle få komma fram snabbare för att de ofta har bråttom på ett helt annat vis och dessutom fick man alltid komma till rätt personer med en gång eftersom man kanske har andra ärenden än privatpersoner. Har de ett visst system över hur ofta procentuellt det ska tryckas på företag?  Kommer jag hädanefter att bli stående med min lapp i handen tills alla privatkunder är slut så dom måste trycka fram ett företagsnummer?

Kommentarer
Postat av: Den listige snubben från Malmö

Ta en lapp av varje sort å gå fram till kassan när det första numret kommer upp!

2007-12-13 @ 23:16:58
Postat av: jessica

smart!!

2007-12-14 @ 07:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0