Försäljare

Det måste va ett hemskt jobb att behöva ringa och försöka pracka på folk abonnemang och grejer. Tänk att 8 timmar om dagen ringa människor som antagligen kommer att snäsa av dig när du uppger ditt ärende.
Tyvärr är jag en av de som ibland snäser. Jag har inte tid att lyssna på alla långa utläggningar de rabblar innan de kommer till sak. Är jag missnöjd med mitt telefon abbonemang så vill jag själv leta upp de.
 Det värsta är alla blufföretag som ringer. De börjar alltid med att rabbla sitt firmanamn i 180 och påstår ofta att de bara vill kolla så att jag vill ha samma annons som jag hade förra året i deras katalog. då ber jag de faxa över de uppgifter de har och efter mycket tvekan gör de det. Lagom när faxet hinner gå igenom så ringer de igen och frågar om jag hunnit titta på faxet än. Allt för att man inte ska hinna gå ut på nätet och googla de och upptäcka alla varningar som ligger ute. Eftersom tecknen är så tydliga behöver man inte ens googla så då säger jag bara att : Ni är ett blufföretag så jag är inte intresserad. Innan jag hunnit halvvägs har de redan slängt på luren.
Är det då konstigt att man snäser åt alla försäljare. De oseriösa förstör ju för de seriösa.


Kommentarer
Postat av: Åsa

sen när har du blivit så otrevlig ;)
förr va du riktigt snäll ;)

2007-12-07 @ 17:23:47
Postat av: Den konstige snubben från malmö

Telefonförsäljare kan man hantera på många kreativa sätt!

Den här är KONSTIG:
http://warpdrive.se/45138

Den här är EVIL:
http://warpdrive.se/17807

2007-12-07 @ 21:11:18
Postat av: jessica

Jag är snäll mot dom som förtjänar det:) det är därför inte du sett min otrevliga sida än

2007-12-07 @ 22:58:32
Postat av: Åsa

nä jag vet... Finns ju aldrig nått skäl till att va otrevlig mot snäll mej...;)

2007-12-09 @ 16:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0