Ha en trevlig dag

Har ni tänkt på nån gång hur lätt det är att säga de orden och hur mycket trevligare alla blir.
 Jag hade en kund en period som var hos mig varje morgon och köpte kaffe och varje gång sa han: ha en trevlig dag när han gick och faktiskt blev dagen mycket trevligare då.
 Jag brukar försöka tänka på det när jag bemöter folk. man kan faktiskt förändra en del med ett leende. Låter kanske lite klyschigt men det är ju gratis så varför inte.
 
 Igår var jag på 13åringens skola och hade kvartsamtal. Han har både diabetes och adhd så vi har haft det tufft länge nu. Han har varit deprimerad  och känt sig annorlunda och blev avstängd från sin förra skola p.g.a att han var självdestruktiv. Han har aldrig varit uppkäftig, otrevlig eller mobbat någon varken barn eller vuxna men ändå har han för de vuxna blivit en hackkyckling. Nu har han börjat i högstadiet och med de förra kvartsamtalen från förra skolan alldeles för färskt i minnet så hade både jag och nicko nästan magkramp när vi åkte dit. Vilket det visade sig att vi haft i onödan. Vi satt en halvtimme och inte ett enda ont ord om honom. De konstaterade bara att vissa ämnen är ju svåra för honom p.g.a hans diagnos och vi ska tillsammans göra vårat bästa för att det ska fungera. De öste beröm över honom och alla lärare som skrivit omdömen var överens om att han var en genomsnäll person och mycket artig och trevlig. 
 Jag var så glad att tårarna nästan kom men nicko körde igenom hela registret med tics som han har av ren nervositet. Jag håller tummarna för en lika bra fortsättning.

           Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0