Ikväll fick jag jobba i mörker

Strax efter sex fick jag strömavbrott förut. Det blev kolsvart i hela verkebäck och gunnebo. Jag som hade tyckt innan att jag inte hade nåra kunder helt plötsligt hade jag massor men ingen ström så jag kunde ju knappt sälja nåt. Till slut vid halv sju tänkte jag att nu skiter jag i det här jag stänger istället det verkar inte bli nån mer ström. Vilken bra ide eller hur? Om det inte vore för att jag inte kan stänga av pumparna när jag inte har nån ström så jag måste ju vänta. Jag gjorde iordning allt jag kunde med ficklampan i högsta hugg sen förberedde jag mig på en lång kväll på macken.
 Vid kvart över sju fick jag tilbaka elen och blev jätteglad. jag sprang ner till kassan för att stänga av pumparna så jag kunde åka hem men nej då! Det är ju klart att datan hade hakat upp sig så jag var tvungen att starta om båda datorerna. Det går ju inte på nån minut heller. Till slut hann klockan bli 8 innan jag kunde åka hem.
 Det underliga är hur alla kunder går man ur huse när strömmen går och träffas på macken. När stormen Gudrun var och strömmen gick och tak blåste iväg och det var allmänt kaos så var vi massor inne på macken. Det knackade på dörren hela tiden och jag blev ju naturligtvis glad att jag slapp va själv men jag skulle personligen inte ha åkt iväg i det vädret sent på kvällen. Även den gången var jag ju tvungen att stå i mörkret och vänta ut elen så jag kunde stänga pumparna. Det är tur jag har mina stammisar:)


Kommentarer
Postat av: Den konstige snubben från malmö

Du får skaffa ett stort dieselaggregat som ger macken ström under strömavbrott!

Då kan ni ha folkfest på macken varje gång strömmen går! TÄNK vad mycket lättöl och lättglögg ni kommer sälja då!

2007-12-11 @ 10:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0