Jag är upprörd!

 Jag läste en artikel i Expressen idag om en mamma i Bagdad som tvingas sälja sin 4 månader gamla dotter för 6000kr! De hade budgivning på flickan!!
 Jag undrar vad det är för extrema situationer de här kvinnorna lever under för att man ska ta ett sånt beslut. Hon var ju inte ensam om det. En vanlig familj kan ju inte köpa ett barn så flickan kommer ju garanterat att hamna hos pedofiler.
 Den lilla flickans ansikte kommer att förfölja mig så länge jag lever. Jag skulle absolut kunna åka ner dit med 6000kr och hämta flickan blixtsnabbt om det bara gick men man får inte köpa ett barn.
 Jag kan inte för mitt liv tro att dom här mammorna vill göra det här. Dom har nog inget val.
 Varför gnäller man så mycket om småsaker? Vi svenskar är nog i allmänhet rätt bortskämda tror jag. Jag ska försöka behärska mig när gnällimpulsen kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0