Jag får alltid veta sist

 Jag är klassmamma i nickos klass. Nyss ringde Josefins (klasskompis till nicko)  mamma.

Hon: Ja hej det är josefins mamma. De blir ju 14 barn i alla fall det är ju bra!?

Jag: Ja det är ju jättebra!?!? (fattar inte ens vad vi snackar om men det vill jag inte erkänna)

Hon: Jag har ringt nu och avbokat nåra banor för vi behöver ju inte så många då om inte alla kommer. Det känns ju taskigt att avboka så här nära inpå men det gick bra.

Jag: Ja det var ju bra. Vilken datum var det nu igen? (fortfarande vet jag inte vad vi pratar om)

Hon: Nu på onsdag. Vi satte ju 50 kr var som barnen skulle ta med så det ska ju räcka eller vad tror du?

Jag: Absolut det borde det! (???). Vilken tid behöver vi täffas då???

Hon: Det ska väl räcka med att vi träffas tjugo i sex i bowlinghallen eller?

Jag: Det blir nog lagom. Är det nåt jag ska fixa innan??? (nu börjar jag att få en liten bild av vad som är på gång)

Hon: Nej det är väl om du kan ta med lite servetter till pizzan annars behöver vi väl inget speciellt.

Jag: Jag kan fixa det absolut.

Hon: Bra då ses vi där.

Jag: Visst onsdag tjugo i sex i bowlinghallen hejdå.

Jag: Nicholas!!! Har du nån lapp som jag skulle haft om nån bowling!?!?

Nicko: Nej det tror jag inte hurså?

Är det konstigt att man blir förvirrad ibland? Det är bra med ledande frågor i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahahahaha. Fyfan vad kul!

2007-12-10 @ 22:46:30
URL: http://justmeanna.blogg.se
Postat av: Åsa

en vanlig dag i Jessicas liv alltså?. Tur att du fått talets gåva så inte folk fattar hur noll koll du har ;). kulig son oxå. ha så kul på bowlingen då!

2007-12-11 @ 19:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0