Jag har tröttnat på snyltgäster

En av dagarna i julhelgen blev jag trött på alla snyltgäster som kommer in bara för att låna toaletten.
Dom kommer in och springer förbi mig utan att ta ögonkontakt går in på toaletten och springer ut igen utan så mycket som ett tack.
När jag hade haft ett tiotal såna på annandan så surnade jag till och skrev en lapp på toadörren
"kundtoalett kunder gratis övriga 5 kronor"
Kunden som kom efter jag satt upp den läste på lappen, vände sig om och tittade på mig. Efter toabesöket formligen sprang hon förbi mig utan att titta på mig. Jävla snåljåp.
Senare kom det in en dam som läste på lappen sen kom hon fram till mig
Damen: Kostar det om man vill gå på toaletten?
Jag: Inte för kunder
Damen: Så om jag handlar kostar det inget då?
Jag: Nej det kostar bara för dom som inte är kunder
Damen: Men jag vet ju inte om jag ska handla kostar det i alla fall då?
Jag: Är du kund kostar det inget.
Damen: Så om jag handlar blir det gratis?
Jag: Det är ok du får gå gratis i alla fall. ( med ett irriterat leende)
Hur svårt kan det va!!! På gatuköket jämte oss tar dom fem kronor och där är det ingen som gnäller.


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, du skulle ha stått på dig. Höj till 10 kr, nästa gång!

2007-12-29 @ 18:01:36
URL: http://justmeanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0