Jag hatar min bank

Eftersom det alltid är så krångligt att gå in på banken nu när dom bygger om så la jag pengarna i en securitaspåse idag.
Jag hade lite bråttom idag så jag körde in på bussfilen och stannade utanför boxen med motorn igång och bildörren öpen. Det tar max tio sekunder att slänga i påsen och åka igen.
Om man inte har Sveriges krångligaste bank vill säga. 
Jag rusade fram och tryckte in koden och drog i luckan. inget hände. Jag tryckte koden igen, drog i luckan. inget hände. Efter tionde gången eller så gav jag upp. 
Jag känner mig inte bekväm med alla pengar innanför jackan utanför en bank samtidigt som alla inom tio mils radie är runt mig och mellandagsrear. Man tittar sig över axeln hela tiden och vill bara få upp den där förbannade luckan och kasta ner pengarna.
Ok då går jag väl in på banken istället (eller snarare rusade in). Trängde mig fram till en kassa och räckte fram påsen till tjejen i kassan. Jag sa till henne att automaten funkar inte så du får ta påsen här.
Men inte ska det gå så lätt. 
Tjejen i kassan ropar på en annan tjej som jag stressat får säga samma sak till (hela tiden med tankarna på min bil som står på bussfilen).
Då kan man ju tycka att den här tjejen ska ta min påse då men det vore ju fortfarande för enkelt. Hon ber mig istället att följa med henne ut så hon får prova att trycka koden. ( man kan ju inte bara lita på sina kunder hur som helst)
Hon trycker koden MÅNGA gånger. Provar stjärnan och fyrkanten emellanåt med. Säger hela tiden att det brukar gå om man är envis. Jag trampar nervöst fram och tillbaka med min påse i jackan och tittar på min bil som står mycket i vägen.
Jag går fram och stänger av bilen och banktjejen fortsätter att trycka och dra i luckan.
Jag trodde aldrig hon skulle ge upp men till slut säger hon att " du får väl lämna påsen inne på banken då"
PUCKO!!! Vad tror hon jag försökte med för flera minuter sen.
Då får jag återigen följa henne in och stå och trampa där inne medan hon skriver ett inlämningskvitto.
Ska det va så jävla svårt att va lite servicevänlig på den där banken. Ett ärende som normalt tar tio sekunder tog nu tio minuter!!
Bra jobbat Sparbanken nästa gång lämnar jag pengarna på en annan bank och ser om de vill ha dom istället. Jag trugar ingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0