Julklappar

 Vi har tillbringat hela våran lediga lördag åt att leta julklappar. Emil skulle kunna få hur mycket julklappar som helst om jag inte hade haft en spärr. Han var salig när vi kom in på leksaksavdelningarna. Jag bad honom peka ut det han helst ville ha men det spåra snart ur. Jag bad Fabian om samma sak och efter mycket om och men kunde han nog tänka sig ett svärd.
 Tyvärr så provade mina små rara änglar svärden i affären mitt i julrusningen när jag var i andra änden av affären. Jag kom lagom till när Fabian var 3 cm ifrån att (utav misstag) slå en pojke som satt i en vagn i huvet med svärdet. Han jagade ju bara Emil och mamman råkade ju bara komma med sin barnvagn i den gången precis då. Jag skrek till (av både ilska och rädsla för den lille pojkens skull) men Ronnie han vände blixtsnabbt på klacken och låtsades att han inte alls tillhörde våran familj. Vad enkelt man kan göra det för sig ibland :)
 Det blev inget svärd i den affären så jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa till Fabian. Det värsta är att han fyller ju år snart oxå. När jag frågade pappa Ronnie om vad vi skulle köpa föreslår han först bilbana. För det första har vi haft flera stycken. Den första köpte Ronnie till Koffe när han var 2 år. Han blev jätteglad ända till han förstod att han inte skulle få köra med den för pappa och hans kompis körde hela julen. Varje gång Koffe petade på den sa Ronnie ajaj för den kunde gå sönder. För det andra bor vi 6 personer på 109 kvm! Vi har absolut ingen plats över på golvet. Jag får helt enkelt fortsätta tänka.


 Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon är det jobb. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0