Julplaneringen spricker jämt

 Jag brukar aldrig planera i tid men för en gång skull gjorde jag det. Mamma och Horst på julafton och min pappa och Birthe på annandan. Tyvärr hade jag redan lovat Ann-Kari att få jobba på juldan så planeringen är väl inte helt till min belåtenhet men vad gör man Ann-kari var ju snabbare med sin planering än mig :). Jag får fundera på det så ordnar sig nog den detaljen.
 Nu kommer helt plötsligt min svärmor en vecka före jul och bjuder in oss på mat på annandan! Allvarligt det brukar va jag som har dålig planering och är ute i sista minuten inte Monika.
 På juldan när vi ändå sitter och ugglar då jobbar Monika så hennes lösning blev torsdag efter jul. Visst inga problem för mig jag slutar ett men jag vill se min man komma från jobbet i normal tid i mellandagarna när alla är ute på vägarna. Nåt år ska jag hyra en stor lokal och fixa julbord åt alla släktingar och släktingarnas släktingar så kanske man slipper äta julmat i flera omgångar. Jag tror det skulle va kul. Antagligen bara jag som tycker :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0