Luciamorgon

 Nu har jag varit på den finaste lucian nånsin. De var helt suveräna!
 Jag har ju bara dagislucian att jämföra med sen innan. De är ju jättesöta där med men det är ju liksom inte på riktigt. Där får de välja vad de vill va så det kan ibland bli 5 lucior och 10 tomtar och sjunger gör de knappt utan det är bara fröknarna man hör. På skolan blev de tilldelade roll och lucian korades enligt konstens alla regler. Tyvärr gjorde rektorn en stor miss när hon skulle kora lucian.
 De möttes på mitten och rektorn klev fram och sa högtidligt : Jag korar härmed dig Felicia Axelsson till Marieborgs lucia år 2007. Då hörde man lucian viska i mikrofonen: Jag heter Patricia. Behöver jag säga att det blev lite pinsamt för rektorn.
 När lucian var korad så sjöng hon själv först en vers och då  rös jag. Vilken sångröst! När sen alla andra barn slöt in i ledet efter lucian och började sjunga dem med då kom det ett par tårar. Jag har fått luciakänslor så det räcker för det här året. Det var underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0