Nu har jag haft julmiddag här hemma

Den förflöt helt smärtfritt. Fantastiskt! Ingen vidbränd mat, sura miner eller andra incidenter.
Jag är chockad. Hela den här julen har gått klockrent.

Jag bortser ju då från min pappa ochmin man som retas med varann hela tiden. Om jag inte visste bättre kunde man tro att dom är syskon.
Ronnie fick en radiostyrd helikopter som han körde med i vardagsrummet. Behöver jag säga mer?!?!
Han välte ner ljusstaken i fönstret så nu funkar bara tre av sju lampor.
 Min pappa kunde ju inte sluta reta Ronnie för det så fort han kom åt.
 När kusin Ronny med flickvännen Haidi kom var han ju naturligtvis tvungen att säga till Haidi när Ronnie var i köket
:- Fråga Ronnie varför inte alla lampor lyser i ljusstaken ( han sa det med ett elakt leende)
När Ronnie kom in sa Haidi :- Fin ljusstake ni har i fönstret men det är ju synd att bara tre lampor lyser.
På två tiondelar hade Ronnie vänt sig mot min pappa
 :- Amen vad Fan!! och så garvade dom. Pappa lite retligt elakt och Ronnie trött och uppgivet.
 Han hade ju fått en sådär trettio pikar eller så för den där ljusstaken så han var lagom trött på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0