Vi var hos svärmor på middag idag

Jättegott med mat och fika. Jag åt så det pyser ur öronen.
Problemet är ju bara med min man och min pappa som inte kan behärska sig ens borta.
När vi skulle sätta oss och äta så var Ronnie sist till bordet och naturligtvis var den enda av fjorton platser som var ledig jämte min far.
Jag undrar fortfarande om dom är syskon eller nåt. Dom retas med varann hela tiden. Det är mest min pappa som är retsticka.
Han var ju tvungen att dra upp incidenten med helikoptern ett antal gånger.Han nöp honom i sidan när han skulle äta. När pappa reste sig för att gå förbi Ronnie och hämta mer mat var han ju tvungen att råka slå till tallriken lite lätt i hans huvud.
Inte nog med dom två, Ronnies bror är ju inte ett dugg bättre.
Ronnie och hans bror älskar att reta svärmor. Varje gång vi äter där så säger dom "åh vad äckligt det här var" och "vilka torra bullar" och "det här kan inte va hemmagjord sill den smakar precis som abbas" osv. Svärmor går på det varje gång och vänder sig till mig och min svägerska förtvivlat " tycker ni att bullarna är torra med"  och "smakade det inte gott".
Medan hon håller på att gå upp i limningen så garvar Ronnie och hans bror mer och mer. Det har väl blivit som nåt rollspel till slut.
Det är omöjligt att hon går på det på allvar varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0