Vi var på bio idag

Mina barn fick 200 var av sin farmor igår.
Fabian hade dessutom kvar lite pengarsen han sålde jultidningar. Jag pratde med dom och frågade vad dom ville göra med sina pengar. Dom kom överens om att vi skulle gå på bio först.
Barnen ville betala sina egna biljetter. Dessutom tyckte Fabian att han var ju så rik så han ville bjuda mig med men det kunde jag naturligtvis inte låta honom göra.
Efter bion ville dom gå till "halsbandsaffären" (guldfynd) och köpa ett halsband till sin mormor. Emil hade kommit på den tanken redan på julafton men då fanns ju inga affärer öppna. Dom visste ju att mormor fick inbrott i somras och att tjuvarna tog alla mormors halsband.
Vi gick till "halsbandsaffären" och där valde dom mellan en röd eller svart jordgubbe eller ett svart äpple. Efter mycket om och men beslutade dom sig för den svarta jordgubben.
Sen trodde jag att barnen fått nog av affärer men Fabian chockade mig.
Plötsligt bad han om att vi skulle titta på kläder.
Vi gick in på Jc. Han provade två jeans och en tröja. Båda jeansen var jättefina men jag sa till honom att han fick välja ett par jeans.
Fabian : Jag vill ha båda.
Jag : Det har jag inte råd med nu Fabian. Du får ett par och tröjan.
Fabian: Jag tänkte betala själv av mina pengar.
Han är för gullig. Han är sju år och tänker betala sina egna kläder. Till slut kompromissade vi så jag betala ett par byxor och tröja och han dom andra jeansen. Han var sjukt stolt över sina kläder som han hade bidragit till.
Efter klädinköpen skulle vi åka till nästa affär där dom skulle köpa deodorant, duschcreme, hårvax och parfym.
Dom vill ju vara som sina storebröder. Nu har dom badat och parfymerat sig så dom luktar SÅ gott.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vilka härliga ungar.....tänk så äkta det är!

2007-12-28 @ 23:04:32
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: KimJ

Fin blogg! Hoppas du haft en bra dag! Kram

2007-12-28 @ 23:04:39
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: jessica

Tack till båda. Jag har haft en jättebra dag. Hoppas på detsamma för er:)

2007-12-29 @ 08:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0