Bakandet gick som en dans

Jag blev färdig med allt med en halvtimmes marginal så jag var nöjd. Jag tyckte jag hade stenkoll på min dag.
På väg hem från jobbet åkte jag till affären och handlade.
Hem och började baka marängbotten, matbröd och bullar.
Medan matbrödet skulle va 40 minuter i ugnen hämtade jag Emil på skolan och åkte till affären igen och handlade resten som jag hade glömt och en blomma till Ronnie.
Exakt 40 minuter senare var jag hemma och tog ut brödet ur ugnen och bakade ut bullarna.
Jag sprang sen mellan bullar, tårta och lagade mat till fabian och hans kompis ( som jag i ett svagt ögonblick lovade att utfodra innan klockan fem då han blev hämtad).
Medan barnen åt duschade jag snabbt och sen in i ugnen med bullarna.
Fabians kompis blev hämtad och jag började med en rulltårta medan jag vek tvätten som hade överbelamrat soffan och städningen fick bli lite här och lite där mellan alla bakningar.
När klockan var halv sex var kaffet förberett och huset städat och allt bakat.
Jag blev själv överraskad över hur smidigt det gick tills jag efter kalaset kom på att jag hade missat det viktiga läkarbesöket med Nicko jag skulle varit på.
Tänk att man aldrig kan få vara helt nöjd med sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0