Får skolan göra vad dom vill?

Jag har sen tidigare problem med barnens skola. Vi hade två år med terror från inkompetenta lärare när Nicko gick där och nu är det Emils tur.
I höstas fick jag skriva under ett två sidor långt klagomål på min sexåriga son. Då hade han gått på skolan i en månad och dom hade så mycket klagomål redan.
För att nämna nåra så kissade han på sig ibland, han går på tå, säger emot lärare och det värsta av allt så har han vid ett flertal tillfällen ätit med öppen mun så dom andra har sett den tuggade maten. GUD FÖRBJUDE!
Nu har dom sagt till om ett möte om nästan två veckor med två lärare och en specialpedagog. Undrar vad som hänt nu som är så stort.
Igår pratade jag med en mamma som har en annan sexåring i samma klass. Hon var förtvivlad för att dom hade polisanmält dom för misshandel.
En dag hade deras pojk kommit till skolan med ett blåmärke som inte föräldrarna kunde förklara. Skolan lämnade in en polisanmälan och när en annan personal på skolan som jobbar på en annan avdelning fick höra det så sa hon till om att hon hade sett när pojken fick blåmärket. Det var ett qannat barn på skolan som slagit honom. Utredningen lades ner men föräldrarna har inte ens fått en ursäkt från skolan.
Jag sa till mamman att ta bort pojken från den skolan med en gång för det blir inte bättre det har jag erfarenhet av.
Jag får se hur vårat möte går. På den här skolan får ett barn inte ha nån egen vilja eller energi. Alla barn ska vara som robotar annars platsar dom inte in.

Kommentarer
Postat av: emma

Va fan går dina barn i för skola?
Blir typ jättearg när jag läser detta inlägg, kan inte hjälpa det!
Gå på tå, äta med munnen öppen .. Hur var deras barndom egentligen?! Föddes dom och blev plötsligt 40 eller? Alla barn är ju barn.
Vet du itne vad mötet är för om 2 veckor?

2008-04-03 @ 10:06:10
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: mikk

Vad är det för jävla skola!? låter hemskt. Håller med emma, föddes de som vuxna eller de som arbetar där? man måste ju få vara barn sålänge man bara kan. Hoppas mötet går bra :)

2008-04-03 @ 10:08:33
URL: http://IQfisk.blogg.se
Postat av: Den irriterade snubben från Malmö

Barn med blåmärken... ja DET har ju aldrig hänt innan! Har dom inte koll på att barn leker?

Det är SUNT att säga emot läraren ibland, speciellt på en sådandär skola...

2008-04-03 @ 10:13:22
Postat av: VETTAN

Vart går dina barn i skolan..verkar ju inte kloka på en fläck där i alla fall.De slängs in anmälning hit och dit där de egentligen inte är befogat..men de barn som verkligen behöver en hjälpande hand,verkar de vara jävligt svårt för samhället att hjälpa..Barn HAR blåmärken för jämnan annars är de konstigt..

2008-04-03 @ 10:26:22
URL: http://vettans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0