Jag hade en bussdiskussion med en kund

Det är jättebra att folk åker buss tycker jag men det är lite dyrt.
Kunden sa att en tur till stan kostar 26kr härifrån. Det är en mil. Han tyckte ändå inte det var så farligt att betala 52kr om dan för att åka 2 mil.
:- Det blir ju billigare än att åka bil säger han då.
Jag kan inte hålla med om det om man som i honoms fall ändå har en bil som står. Att köpa en bil med lån och allt vad det innebär lönar sig ju inte men om bilen ändå står på gården så är det inte mycket mer än bensinen och lite slitage som kostar. Har man då en bilsnål bil kan det inte bli 52kr på 2 mil.
Verkar lite konstigt.
Ska man då dessutom räkna in tiden som det tar extra när man får stå och vänta på bussen så är det inte lönt för mig i alla fall.
Tar man bilen till jobbet kan man ju handla på vägen hem och sparar både tid och pengar. Det går ju knappast att storhandla och släpa hem allt på bussen.
Jag är nog för bekväm för att åka buss.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å så äger du visst en bensinmack... ;)

Tack för frukosten och sällskapet!!

2008-04-10 @ 20:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0