Jag har en förmåga av att glömma saker ibland

Till exempel frukten till skolan. Eftersom vi glömde den i tisdags fick jag åka speciellt til skolan med ett äpple till Fabbe. Idag tänkte jag att om jag köper en påse morötter till Fabian ( han får egentligen inte äta frukt eftersom hans blodsocker skjuter i höjden då) och lite äpplen till Emil så dom har för ett par dar.
Emil plockade 4 äpplen och en banan och Fabbe ett kilo morötter. När vi kom till kassan kom fabian på att "tänk om dom inte har en skalare på skolan".
Jag:- Ja men det räcker ju annars med att du tvättar väldigt ordentligt.
Fabian:- Nej man kan ju inte äta skal ju!! Men då kan jag ju ta ett äpple av Emil i så fall.
Emil:- VA!! Då har jag ju nästan inga äpplen kvar!!
Jag:- Men Emil om Fabian tar ett äpple av dig idag så kan vi ju köpa nya imorron du ska ju inte äta 4 äpplen och en banan idag ju eller hur?!
Emil:- Då får han hämta egna äpplen! Han ska inte röra mina!!
Jag:- Dom har nog en skalare på skolan. *suck*
Jag tycker synd om barnens fröknar om det inte finns en skalare för då blir det ett medlingsjobb mellan dom där två viljorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0