Jag överlevde helgen

Mot alla odds får man väl säga. Det tar på krafterna att ha pappa här i fyra dar.
Skämt åsido så har det varit fullt upp hela helgen.
Jag har till och med fått träffa min brors flickvän. Det är den första nånsin som han presenterarför lillasyrran så det kanske är allvar då. Jag håller tummarna. Hon var trevlig och jag har alltid velat ha en svägerska så det är på tiden.

Igår fick jag snilleblixen att Ronnie skulle skulle byta köksblandaren. Vi hade köpt en ny för den gamla droppade. Ronnie kom med nåra lama protester om att vi skulle ju ha middagsfrämmnade snart men det var minst en timme kvar så den lätta gick inte.
Han ville helst ringa rörmokaren men då fnyste jag och sa "hur svårt kan det va!?"
Jag var övertygad om att det skulle ta max en kvart att byta den. Lätt som en plätt.
Han stängde av vattnet och tog bort den gamla kranen. Jag fick skala potatis på köksbordet och hämta vatten hos grannen men jag klagade inte eftersom det var mitt fel så det var bara att gilla läget.
Det där med en kvart låg långt ifrån sanningen. Efter en och en halv timme kom grannen in och räddade oss.
Maten blev en timme sen men nu sitter kranen där den ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0