Mina barn trilskas idag

Imorse var Emil jätteledsen och ville absolut inte gå till skolan. Han hade huvudvärk sa han. Tyvärr har jag problem med att va hemma på måndagar för då har jag ingen extrapersonal och dessutom var jag fullbokad med möten så jag fick chansa på att han skulle bli piggare.
När jag lämnade av honom sa han ingenting längre så jag antog att han bara varit trött på morgonen. Det blev ju rätt sent igår kväll.
Förut vid två ringde barnens fröken och då var det Fabian som hade ont i huvet istället. Han var ledsen på telefon och ville att vi skulle hämta honom men jag kunde omöjligt lämna kassan och Ronnie hade kunder så fröken och jag bestämde att vi skulle göra så gott vi kunde men det var inget akut.
En timme senare ringde fröken igen och då sa hon att det inte verkade va nån fara med honom för nu hade dom disco i klassrummet.
Jag kunde pusta ut igen tills klockan halv fem för då ringde han igen och var faktiskt inte alls bra. Han undrade när vi tänkte komma för han hade inte alls mått bra när han dansade till musik på hög volym i klassrummet utan det hade han gjort bara för att dom andra sagt att dom skulle det.
Nu ska ju Ronnie snart åka ändå så vi får hoppas det blir bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0