Mötet

Mötet ska vad jag har förstått handla om listan med fel som jag fick ta del av i höstas.
Efter att jag fått se den listan var vi på ett besök på Emils gamla dagis där han gått i fem år. När jag berättade om alla fel och brister som skolan upptäckt på min son stod fröknarna där som frågetecken.
Dom undrade om det var samma pojke vi pratade om. Dom sa att hade det varit så att allt det stämt skulle dom självklart ha sett det och lämnat över det till skolan. Det enda dom höll med om var att han kissar på sig ibland.
Emil har även blivit skickad till talpedagog för att dom anser att han inte pratar ordentligt och det var ingenting som dagis kände igen sen dom fem åren dom känt honom.
Det kommer förhoppningsvis bli ett helt annat möte nu när jag slipper specialpedagogen där. Hade hon varit med så hade jag haft taggarna utåt redan när jag kommit och det blir det inget bra möte av.
Anders skulle även kolla upp om han kunde få vara med så det känns bättre i så fall.

Kommentarer
Postat av: emma

Men det där måste ju gå att motarbeta på ett sådant sätt att problemet tas upp med skolverket eller liknande, att du kanske kan få dom sparkade. För det dom gär är ju verkligen fel, dom har ju inga rättigheter till att påstå att det är "fel" att äta med munnen öppen exempelvis ..
Hoppas det går bra på mötet :) Hejjar på dej. Uppdatera mig gärna.

2008-04-05 @ 11:12:02
URL: http://litenemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0