Nu är mötet gjort för den här gången

Jag har gett en del förvarningar om att jag inte är så förtjust i skolan just nu så läraren var jättefjäskig.
Vid slutet av samtalet framkom det att dom ville att Emil ska gå i en resursgrupp med bara mellan 2 och 5 barn nåra gånger i veckan.
Anledningen var att han inte kan så många bokstäver än.
Han är sex år och går på lekis!!
Jag visste inte att man skulle kunna alfabetet flytande när man går på lekis. En miss från mitt håll. Jag skulle börjat öva alfabetet med honom när han var 2 år för det gör väl alla andra?!
Jag vet inte vad jag ska säga om det. Självklart är det jättebra om barn behöver extra stöd att dom kan få det men jag har inga bra erfarenheter direkt.
Jag har sen tidigare lagt märke till att när man väl fått resurshjälp till ett barn så är dom stämplade av omgivningen. Händer det nånting i klassrummet vänds alla blickar till "särbarnet". Nicko blir utkastad från klassrummet så fort han harklar sig medan dom andra killarna och tjejerna får chans efter chans.
Jag får nog fundera på det här erbjudandet. Kanske är jag lite schizo men det känns som att om man tar emot hjälp så vänder dom det emot mig vid ett senare tillfälle och dessutom kanske man kan vänta ut honom lite med. Han är ju trots allt bara 6 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0