Skolans enda riktigt bra "fröken" får sluta

I barnens klass har dom en man som har jobbat där i 7 år. Han är 50+ nånting och helt suverän. Föräldrar älskar honom och barnen avgudar honom. Vid vilken tid jag än hämtar mina barn så sitter han i en klunga av barn och leker med dom eller spelar bandy med grabbarna. Han är som värsta popstjärnan bland barnen.
Häromdan när jag kom till skolan satt han vid bandybanan och kollade på grabbarna som spelade samtidigt som han lekte med smådjur med 8 tjejer. Resten av personalskaran stod i klungor och pratade med varann och hade inte ett enda barn i sikte.
När jag frågar honom om det som barnen berättat om att han ska sluta så bekräftar han det.
Han: Rektorn anser väl inte att jag är så bekväm för jag säger vad jag tycker. Nu fick hon sin chans att göra sig av med mig.
Jag: Men du kan ju inte va sist in?
Han: Nej men dom erbjöd mig att gå ner till 75% och det kan jag inte så då fick jag sluta.
Jag: Det är ju fruktansvärt. Mina barn säger att du är den enda som leker med dom av dom vuxna. Fabian sa en gång att när han hade bråkat med nån och skulle säga till en vuxen så sa dom bara att tyst Fabian ser du inte att vuxna pratar?!
Han: Ja titta dig omkring så ser du ju själv. Dom andra tycker väl om att stå och titta på bara men jag anser att det är ju för barnens skull jag är här.

Det kommer att bli en stor skillnad på den skolan när Anders får gå. Till det sämre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0