Teatern var jättebra

Dom har verkligen övat länge barnen. Det är en bra sak för sammanhållningen hos barnen och att öva upp deras självförtroende.
Dom gör det här vartannat år och det tar massa tid från undervisningen men det är det värt.
Alla barnen från Fabian och Emils klass sjöng sol vind och vatten.
Teatern tog 40 minuter så när vi kom ut tittade Ronnie, Kim och Koffe på mig med bedjande blick.
Crossbanan var öppen till 8 och klockan var tjugo i sju. Jag förstod ju med en gång vad dom ville. Jag tog småbarnen i min bil och dom formligen sprang till den andra bilen.
För en gång skull funkade allt jättesmidigt när dom skulle till crossbanan. Bara för att det bara var en dryg timme kvar så lyckades dom åka hem lasta crossarna och klä om innan sju. Undrar om det skulle gått lika snabbt om det vore nåt tråkigt?
Jag och småbarnen åkte till affären och handlade och åkte sen hem och lagade gulaschsoppa och bakade matbröd.
Mitt i brödbaket ringde det i telefon. Det var om en tjej som vi lärt känna som är fosterhemsplacerad. Hon hade rymt så det blev till att ringa efter henne. Jag fick tag i henne och tog hem henne till oss så hon hade ett säkert ställe att sova på inatt i alla fall. Ringde hennes familjehem och sa till om var hon var och att jag skulle se till att hon kom hem idag. Vi får väl se hur den här historien slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0