Cross imorgon

För vissa i alla fall. Jag och småbarnen ska ha en heldag ihop medan resten av gänget åker cross.
Först på morgonen vid tio ska vi va på Bökensved där barnen ska springa "happy mil". Det är en liten tävling som mc Donalds anordnar för barnen. Tävling och tävling förresten är det väl knappast för alla vinner.
Meningen är att barnen ska bli mer aktiva så därför anordnar dom såna dagar. Barnen får anmäla sig och betala 50 kr var.
Dom springer efter åldersgrupper och därefter "vinner" alla barn en medalj och ett diplom. Dom får även en påse morötter och en med äpplen, en saftflaska och en kupong till en gratis happy meal.
Happy mealet hade vi tänkt att ta efter springningen till lunch.
Efter det har jag bokat tre biljetter till oss på den tecknade star warsfilmen.
När jag satt och skulle boka biljetterna upptäckte jag att mamma mia går samtidigt. Jag gav som förslag till mina barn att jag kunde se den medan dom tittar på star wars. Dom gick inte med på mitt förslag. Synd. Annars hade jag fått min fjärde gång.
Jag får se om jag går med in eller om jag sätter mig och fikar nånstans så länge. Jag kan ju säga att star wars är väl inte direkt filmen för mig.
Jag var lite frestad att ta en sväng till Linköping men sen kom jag på hur illa mina barn tycker om att åka bil så jag la ner det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0