Dieselpumpen kan göra mig galen

Dieselpumpen är ett ständigt gissel.
Vanliga frågor från kunderna:

- Ska jag trycka på knappen med bilen eller den med lastbilen? (det är olika tryck i slangen beroende på om det är liten eller stor tank)
Hur svårt kan det va? Har man en bil så tryck på bilen har man en lastbil så tryck då på lastbilsknappen.

- Jag har en traktor. Vilken knapp ska jag trycka på då?
Ta vilken du vill för guds skull.

- Är det annan diesel om jag trycker på andra knappen?
Det finns bara en sorts diesel på bensinmackar.

- Jag får inte igång pumpen där ute.
- Tryck på knappen.
- Den röda?
Det är ju nödstopp fattar du väl.

Ett annat problem vid den pumpen är när kunden stoppar in sitt kort i automaten som går till pumpen bredvid. Då får man gå ut till automaten och avaktivera kundens kort och upplysa om att dom ska komma in och betala i kassan.

- Men jag har bara kort ju.
Vi tar faktiskt emot kort i butiken.

- Jag har ju redan betalat här ute.
Man kan ju inte betala där ute.

- Det står ju inte det nånstans. ( att man ska komma in och betala)
Det sitter en skylt på pumpen där det står på svenska, engelska och tyska och en skylt på kortautomaten.

Ibland hinner man inte se att kunden stoppar in sitt kort så då tankar dom och åker nöjda därifrån och tror dom betalat. Har man då otur så kommer det en annan kund till pumpen bredvid och hinner tanka på dieselkundens kort som dom aktiverat i fel pump.

Som tur är så säger jag inte allt jag tänker högt. Jag ler bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0