Fabian är förväntansfull idag

När min klocka ringde i morse vid tio över sex hörde jag nån som gick omkring med skor på sig.
Det tillhör ju inte vanligheterna att nån ens är vaken vid den tiden förutom jag så ett tag trodde jag att jag hade hört fel.
Jag gick upp och in på småkillarnas där jag har min garderob. Där inne på sängen ligger Fabian. Han har klätt på sig alla kläder inklusive skorna.
När jag kommer in genom dörren rusar han upp och ser hur pigg ut som helst.
Ska vi åka nu?! Är det första han säger när han ser mig.
Emil visar sig också vara lättväckt för när Fabian pratar om att åka sätter han sig upp i sängen.
Till och med Nicko vaknar med ett ryck när jag bara säger hans namn.
I normala fall brukar jag väcka dom innan jag åker men innan jag ens gått ut genom dörren har dom somnat om.
Inte idag. Nicko stod i duschen när jag åkte.
Tänk om den här glädjen inför skolan kunde hålla i sig ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0