Jag har haft en välbehövlig lyxig förmiddag

Det har varit mycket ett tag nu. Jag har mått dåligt för att andra människor mått dåligt.
Igår frågade Ann-Kari om jag ville att hon skulle jobba längre idag. Min vanliga reaktion är att "nej det är ju ngen idé när barnen ändå är i skolan på förmiddan då kan jag lika gärna jobba.
Men igår tänkte jag ett steg längre.
Det kanske är just på grund av att barnen är i skolan som jag ska ta en timme till ledigt.
Ibland är det skönt att bara få vara ensam hemma.
Det händer inte ofta att mitt hem är helt tyst och tomt.
Jag svarade Ann-Kari att jag gärna kunde komma vid 12 och det var underbart.
Jag har legat i badet med en bok och sen suttit med boken i min nya soffa och bara läst.
Jag lagade lite lunch att ta med till Ronnie och mig men för övrigt gjorde jag inte mycket annat än att slappa.
Underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0