Jag har varit på bio

Ann-Kari och jag var på bio ikväll. Vi såg mamma mia.
Det var tredje gången jag såg den nu. Den blir bara bättre och bättre för varje gång så jag kan se den fler gånger.
För Ann-Kari var det bara andra.

Innan bion gick vi lite och kollade i affärerna. Jag ville hitta nåt gulligt klädesplagg till Ninas lilla nyfödda Tuva.
Tuva föddes i lördags kväll. Nina hade då haft värkar i nästan tre dagar. Dessutom hade hon gått över tiden i två veckor. En liten envis tjej det där tror jag minsann. Hon skulle minsann inte komma ut.

Tuva föddes med ett hjärtfel och häromdagen upptäcktes det att hon även har down syndrom.
Jag vet att hon kommer klara operationen med glans men det är ingen rolig start på det nya livet att behöva oroa sig för en kommande operation det första man gör.
Jag tänker mycket på dom. Inte så mycket för att hon har down syndrom för det klarar dom galant utan mest för hjärtfelet. Det ska bli skönt när hon har opererats och allt är som det ska.
Tyvärr blir dom liggande på neonatalen i en månad och där får man inte ta emot besök så dom blir lite isolerade tror jag. Just nu går nog dagarna snabbt men efter ett tag kommer dom nog få klaustrofobi.

Jag hittade ett par rosa och röda byxor med en röd body till som jag åkte upp och lämnade till en sköterska som lovade lämna in paketet till Nina.
Jag hoppas få se underverket så snart som möjligt.
Jag som aldrig fått köpa flickkläder till mina barn. Jag kanske hinner köpa på mig massor av klänningar innan jag får träffa dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0