Våran bil är stor

Åsa och jag skulle till Linköping idag. När vi ändå åkte dit tänkte jag att jag kunde ta med soffan och lite annat hem från Ikea som jag ska ha så jag bad Ronnie ta ur alla säten utom Åsas och mitt ur Galaxyn.
Vi lyckades med lite planering och pusslande få in 1 tvåsitssoffa, 2 kontorsstolar, 1 hallbyrå, 1stor plastlåda och lite annat smått och gott som tex 3 lampor och lite annat.
Det är bra att ha minibuss ibland.
Åsa var lite tvekande ett tag men med gemensamma krafter var det ingen konst.

Vi hade en lugn och skön dag i Linköping.
Dom flesta timmarna gick åt till Ikea. Man kan titta sig omkring mycket mer när man inte har en hop med ungar i släptåg som river stället.
Det blev en snabbfika på Ikearestaurangen. Kön till maten var alldeles för lång och dessutom var varken Åsa eller jag jätehungriga just då.
Efter Ikea tog vi lunchen på kinarestaurangen vid ingången till Ikanohuset.
Det blev inte många fler affärer sen utan vi åkte och stuvade in möblerna som vi skulle hämta på Ikealagret längre bort.
När vi skulle åka förbi skopunkten fick jag den helt underbara toppenideen att vi skulle titta in lite där. Åsa var inte överlycklig direkt men hon gick med in i alla fall.
Det blev 2 par skor till mig 2 par till Fabian 1 par till Emil och 1 par till Agnes.
På hemfärden regnade det. Plötsligt utan förvarning trasslade torkarbladen in sig i varandra.
Den på passagerarsidan gick aldrig mer att få igång. Den stod rakt upp.
På torkaren på min sida lossnade gummit på halva så den torkade bara lite av rutan.
Jag fick stanna på en bensinmack och mecka ihop mitt torkarblad igen. Åsa såg ingenting ut genom sin ruta på hela hemvägen sen men det var ju viktigare att jag såg som körde.
Tur i oturen att det var "rätt" sida som slutade fungera.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Så du kör bil ibland alla fall...

2008-08-18 @ 09:14:43
Postat av: Åsa

bilsjuk blev jag...

2008-08-18 @ 19:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0