Den här dan går fort

Det är kolsvart ute. Varje gång jag tittar ut så får jag för mig om att klockan inte är mer än sju så därför blir jag glatt överraskad när jag sen ser att den inte alls är det.
Jag har dessutom haft många trevliga stammisar med många trevliga skratt idag så när humöret är på topp känns allt lättare.
Jag har tyvärr också helt plötsligt förstått hur nära julen är nu.
Jag har knappt köpt några julklappar än!
Jag har några leksaker till Emil och presenten till Ronnie klar annars ekar det rätt tomt i min garderob.
För ovanlighetens skull så har jag rätt mycket idéer i år men det är tiden jag har brist på.
När jag kollade igenom min kalender såg jag att jag jobbar varenda helg fram till jul och dessutom dom flesta kvällarna så jag får nog planera min tid noga nu så jag inte står utan klappar under granen i år.
Det är inte så kul att ge barnen varsitt kuvert med pengar.
Jag ska till att börja med sätta mig ner och göra en lista på vad jag vill köpa. Risken blir annars att nåt barn får mängder av paket och nåt annat barn kanske jag glömmer bort.
Tack och lov så har vi lagt av med att köpa paket till syskonbarn. För ett antal år sen så var mina pakethögar enorma varje år. Vi skulle köpa till varenda släkting. Det gjorde att man var tvungen att köpa nån billig skitsak till var och en för att ha råd och mina egna barn fick inte alla saker jag ville köpa.
I år ska jag bara koncentrera mig på min familj.
Det är inte ens nån som kommer och äter med oss i år.
Vissa år vill alla fira jul med oss men i år är det ingen som kommer. Det har jag aldrig varit med om så det kommer nog kännas tomt. Eller annars kanske det blir lugnt och skönt.
Jag borde även masa mig upp på vinden och plocka ner en tomte eller två.
Just nu finns det ingen julstämning överhuvudtaget hemma hos oss. Inte ens en adventsljusstake.
Jag skäms nästan för min brist på julstämning.
I eftermiddag får det bli ändring på det. Jag ska invadera vinden på egen på hand.
Misstaget jag gör varje år är att be Ronnie om hjälp att plocka ner julsakerna och det kan ta tid. Jag kan vara glad om sakerna är nere innan nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0