Det är snart jul

Jag har knappt kommit halvvägs med julklappar och Ronnie pratade om igår att han vill äta nåt litet julbord nån dag innan jul med bara oss i familjen.
När ska jag hinna?
Jag jobbar kanske heldagar resten av veckan och mellan elva och sju måndag och tisdag. Sen är det ju julafton.
Det beror sig på om Ann-Kari och/eller Emeli blir friska.
Sjukdomar är ju sånt man inte kan planera in direkt och jag vill inte ha nån av dom här så länge dom kräks. Det vore botten om hela familjen hamnade framför spyhinken på julafton istället.
Nej maginfluensan får dom behålla för sig själva hellre jobbar jag från morgon till kväll.
Ronnie får lösa av mig ett par timmar i helgen så får jag ta en sväng till stan och fixa det sista.
Det löser sig alltid.
Nu ska jag fortsätta lite med min älskade inventering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0