Emil fick sina nya glasögon idag

Dom ringde igår och sa att dom var klara så jag åkte och hämtade dom efter jag hade skjutsat killarna till skolan (alla 4 blev det i bilen idag).
Jag fick tassa in till klassrummet och ge dom försiktigt till honom. Jag råkade komma och störa när lilla Moa 7 år skulle stå längst fram och göra sin bokrecension.
Deras "fröken" Anders som har följt Emil från dagis sen han var 4 år satt precis vid utgången av klassrummet. Han har varit med ända sedan Emils första glasögon och har därför med egna ögon sett hur ofta dom har gått sönder under åren.
Hos optikern behöver jag inte uppge Emils personnummer längre. Dom vet precis varför vi är där varje gång vi kommer in genom dörren.
Vi har alltid haft två glasögon till honom och oftast har det varit så att när vi hämtat det ena paret från reperation så har vi varit tvungna att lämna in nästa.
Jag har lagt ut en förmögenhet på glasögon till Emil.
Anders bara skrockade lite tyst när jag kom in med dom nya glasisarna.
Han:- Hur många dar ger du dom? Hahaha. Viskade han till mig när jag gick ut.
Jag:- Två dar kanske hahaha.
Han:- Så länge?! Hahaha.
Så mycket förtroende till Emil har vi. Men vis av erfarenhet så vet vi vad vi snackar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0