Idag är det jobb

Hela den här dan ska ägnas åt kunder och att le. Pigg och glad och utvilad sen igår.
Jag var inte speciellt pigg i torsdas kväll så jag behövde en ledig dag.
Hur mycket jag än tycker om mitt jobb så kan det ändå va skönt att göra nåt annat nån gång än att jobba.
Emeli har varit snäll och erbjudit sig att ta min söndag så vi har planerat in julmiddag imorgon.
Ronnie ville ju så gärna att vi skulle laga julmat hemma nån dag innan jul och vi kom fram till att det var roligare om vi var fler.
Vi bjöd in våra familjer och alla kunde komma.
Ikväll blir det till att rulla köttbullar för glatta livet.
Det är ju bara jul en gång om året och jag vill träffa så många som möjligt av släkten då.
Det är väl det som julen går ut på antar jag.
Vi handlade igår medan barnen var på skolavslutning.
Jag kan säga att eftersom jag hade Ronnie med mig så låg det största intresset på fisken. Det är den biten av julbordet som jag inte brukar lägga energi på.
Nu ska jag ta tag i mitt jobb och beställa lite varor till nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0