Jag bytte julklapp med Karin igår

Ronnie blandade ju ihop våra julklappar innan julafton så igår kom hon med min och jag skulle ge henne sin.
Hon är så söt. Hon hade tejpat igen kartongen igen och slagit in presenten på nytt.
Jag visste ju redan vad det var så det hade hon absolut inte behövt.
Jag fick så dåligt samvete. Tänk om hon tyckte jättemycket om den julklapp som hon först fick och inte alls gillade den som hon skulle haft.
Hon kanske blev jätteglad på julafton och sen ringer vi bara och förstör allt.
Det kanske hade varit bättre att göra som mamma och Horst sa och låta det va. Jag kunde ju fått en sån ängel en annan gång.
Jag förstod ju hur besviken Ronnie blev när han hade gått och sett ut en julklapp till mig som han ville ge och sen blev det så här konstigt.
Jag hade nog inte tyckt det hade varit kul heller om halsbandet som jag köpte till honom hade blivit förväxlat.
Struliga familjen det är vi det. Stackars Karin bara som hamnade mitt i vårat kaos.
Antagligen kommer hon aldrig mer att våga lita på presenter hon får av oss. Det är lika bra att hon ringer först och frågar om det är rätt present innan hon tar för givet att hon ska få behålla den.
Man ska aldrig ta nåt för givet när det är oss man har att göra med.

Kommentarer
Postat av: karin

jo jag gillade er present :)

2009-01-11 @ 01:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0