Julen är över för den här gången

Känns nästan lite vemodigt när man har lagt ner så mycket tid och energi på att planera julen och så är den så snabbt överstökad.
Barnen blev nöjda och glada över sina julklappar.
Varje vaken stund sen julafton så har det spelats guitar hero och sjungits singstar.
Emil har byggt ihop varje legobit och lekt med varenda bil han fick och dessutom hann vi med fyra rundor av den försvunna diamanten igår kväll.
Igår satt det 7 tonåringar och Fabian och Emil i soffan i vardagsrummet och sjöng både abbalåtar och disney.
Fabian var oslagbar på Aladdins "en helt ny värld". Han väljer alltid att sjunga tjejens roll och inte ens tjejerna slog honom då.
Det råkade bara hända ett litet missöde på julafton.
Jag bad Ronnie häromdan att åka och köpa en sak till Nickos tjej Karin som julklapp. Medans han ändå var där köpte han en ängel till mig med i en serie som jag samlar på.
När jag sen öppnade min ängel på julafton så visade det sig att det inte alls var min ängel utan Karins julklapp.
Ronnie hade frågat tjejen i affären vilket paket som var vilket men ändå hade det nånstans på vägen blivit hopblandat.
Naturligtvis kändes det inte så kul varken för Ronnie eller mig när jag väl fick reda på vad jag egentligen skulle ha fått.
Efter mycket velande fram och tillbaka så beslutade vi oss till slut för att ringa Karin och berätta vad som hade hänt.
Vi var lite nervösa för att hon skulle bli ledsen eller nåt men jag tror att hon tog det  bra. I alla fall vad hon sa på telefon men hon måste ha tyckt att vi var jättekonstiga som först ger bort en julklapp och sen ska hon byta ut den.
Det känns väldigt olustigt.
För övrigt utan det missödet gick julen väldigt bra.
Idag är det jobbardag och resten av familjen skulle hem till Jimmy en sväng och fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0