Måndag

Jag har jobbat i helgen och det är ju inte så händelserikt.
Det är mitt i vintern och kunderna har gått i dvala som björnarna.
Nu är det ju snart jullov med massor av klämdagar så då förväntar jag mig att få hit alla julfirare.
I lördas var det inte riktigt min dag.
När jag skulle stänga på kvällen och hade börjat dra in allt och klockan var ett par minuter över sju så kom det tre tjejer som frågade om dom kunde gå på toa.
Jag:- Javisst självklart. ( med ett leende såklart som den serviceperson jag är)
Tjejen:- Är du kvar här än?
Jag:- ???? Ja??
Tjejen:- Kommer du ihåg oss? Vi var här imorse när du öppnade.
Då såg jag dom andra tio som var på väg upp att invadera mig igen.
Hur kan det hända mig att jag får samma gäng igen när jag ska stänga och är trött och vill gå hem? Jag kunde inte riktigt släppa den irriterade känslan som blommade upp igen när jag tänkte på hur dom hade bärt sig åt på morgonen så det kändes inte längre lika bra att ha öppet efter stängningstid för att tretton nu onyktra människor skulle gå på min toa.
Det var bara att bita ihop som jag hade fått gjort på morognen när dom stod i vägen överallt och trängde sig in medan jag skulle larma av. Dessutom förväntade dom sig att jag ska ställa mig i kassan i givakt innan jag ens hade tänt butiken och startat kassan för dagen.
Det kliade i mig då att säga dom ett och annat och det kliade fortfarande i mig när dom beter sig likadant mer än 11 timmar senare.
Men men jag bet ihop. Jag sa inte ingenting. Jag bara log.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0