Nicko verkar fortfarande lite sjuk eller trött eller vad det är

Han lägger sig så fort han kommer från skolan.
Det går knappt att väcka honom. Han blir helt förvirrad och konstig. Helt okontaktbar.
När han sovit flera timmar på en eftermiddag så kan man tro att han inte ska kunna sova på natten sen men det är inga problem. Han lägger sig vid tiotiden och är sen lika trött på morgonen igen.
Det började för ett par veckor sen när hans lärare ringde mig och sa att hon hade skickat hem honom från skolan för att han hade somnat på bänken  och var helt okontaktbar när hon skulle väcka honom.
Då trodde jag det var nåt tillfälligt. Att han inte hade sovit bra på natten eller nåt men det har bara blivit värre.
Idag kom alla kompisar hit och skulle lana.
Dom sitter framför varsin data allihopa därinne på hans rum men när jag skulle säga till Nicko att det var mat så sov han på sängen bakom dom andra.
Det är absolut inte likt honom.
Jag fick skaka honom länge innan jag fick liv i honom.
Han är inte ens glad längre. Han skämtar knappt nånting utan fräser bara hela tiden åt alla.
Jag ska ringa sjukhuset på måndag.
Dom behöver nog ta lite värden på honom.
Nu börjar jag bli orolig på riktigt. Fast om man ska tro Nicko så är det inget fel på honom. Han är bara lite trött ju.
Så kanske det är men jag vill nog bli övertygad om det av en läkare först innan jag tror på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0