Paus i inventeringen

Jag blev uppringd av Ann-Kari vid fem imorse.
Hon och hennes dotter hade fått maginfluensa så det blev heldag för mig idag.
Jag hade en tid med Nickos läkare inbokad så Ronnie öppnade faktiskt åt mig så jag var inte här förrän vid kvart i nio.
Jag har packat upp varorna som kom idag och beställt tobak för två veckor framöver och till sist hade jag bara en sak kvar som jag har skjutit upp på.
Inventering!!
Jag hatar hatar HATAR inventering men det är bara att bita i det sura äpplet.
Varje år vill staten ha en fullständig redovisning på hela mitt varulager.
Jag kan inte beskriva lättnaden som blir när allt är färdigräknat och inlämnat till revisorn.
Skulle vi ta allt på nyårsafton så skulle vi få komma i ottan och skåla gott nytt år mellan uträkningarna.
Det vill jag inte utsätta mig för och därför är det nödvändigt att börja inventeringen redan i början på december.
I år har jag dragit ut på plågan lite för länge men idag måste det bli ett krafttag.
Jag får unna mig små pauser ibland emellanåt och sätta mig ner ett par minuter och skriva lite här.
Jag måste bara säga att jag läste lite förut om den fruktansvärda jordbävningen som skåningarna blivit drabbade av.
Vad jag har förstått så skakade det till lite. Det var inte som i filmerna direkt när tavlorna lossnade från väggarna och möbler for åt alla håll och folk gömmer sig under bord.
Trots det så var det tre personer som uppsökte sjukhus med anledning av skalvet.
En hade svimmat, en hade yrsel och den sista tro det eller ej hade faktiskt ramlat av en stol.
Jag säger bara det dom andra länderna med sina fjöntjordbävningar kan slänga sig i väggen!! Här är dom så kraftiga att folk svimmar och ramlar av stolar. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0