Det är vår ute

Helt underbart. Jag måste erkänna att jag absolut inte är nån vintermänniska. Jag är helt salig nu när solen lyser.
Tyvärr så är det gott om tid kvar till bakslag så jag ska inte ropa hej än.

Det blev lite mötesändringar nu i sista minuten med. Min almanacka är hårt pressad och den klarar inte alla dessa ändringar hela tiden.
Varje gång som jag tycker att jag löst alla problem med barnvakter, personal och eget jobb så ska det alltid va nån som lägger till drar ifrån eller ändrar ett möte.
Jag lägger mer tid på att planera min tid än att va på alla dessa ställen.
Jag har tre barn med sammanlagt fem olika sjukdomar och diagnoser som kräver återkommande läkarkontakt. Ovanpå det så är det alla nya möten med Nickos utflippade klass som lärarna inte kan hålla ihop längre och alla möten med myndigheter som nybliven fosterfamilj.
Jag älskar alla barnen över allt annat och går gärna på varenda möte som är relevant för barnens och vårat liv men allt annat gör mig galen.
Naturligtvis är jag ju klassmamma i alla klasserna med och det är samarbetsråd och annat som jag måste gå på. Jag förstår att det är viktigt för skolan att ha representanter från föräldrarna när dom har sina samarbetsråd för att få åsikter från oss men varför ska det alltid va jag?
Jag ska öva på att säga nej tror jag.
Jag vill lägga ner min tid jag har efter jobbet på alla barnen, sitta ner med dom och äta middag, prata om skolan och kompisar och sånt.  Jag ägnar mina kvällar åt att läsa läxor istället. Till och med på helgerna har dom läxor som ska va inne på måndan.
Nej kvalitetstid med barnen är grymt viktigt. Jag ska skriva in det i min almanacka så det blir av sen får mötena rätta sig efter det istället.

Kommentarer
Postat av: Den negative snubben från malmö

Liten kurs i negationer

Nix, näe, nähäedå, så fan heller.

Nej, absolut inte, icke sa nicke, nädu, i helvete heller.

Skulle inte tro det, knappast, i helvete sa Lukas.

Jag måste åxå lära mig att ANVÄNDA de där negationerna ibland..

2008-02-05 @ 15:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0