Fabbes lärare vet inte om att man ska va ledig på helgen

Fabbe hade läxor över helgen.
Som vanligt så är vi ute i sista minuten men jag tycker faktiskt att det är hårt att ge en skrivläxa o fem mattesidor till en åttaåring över helgen.
Han fick läxan i fredags och ska lämna in den imorron.
Jag hade som vanligt glömt bort den men när jag var med Åsa så ringde Ronnie och behövde hjälp. Han fattade ingenting av den där förbaskade läxan.
Katig som jag är så hånskrattade jag ju naturligtvis lite åt honom för att han inte löste en läxa som en förstaklassare ska göra.
Jag åkte hem och satte mig vid köksbordet för att visa hur smart jag är och slutföra uppdraget på två röda.
Ok, jag fick faktiskt svälja skrattet igen för jag kunde inte heller!
Pinsamt!
Han går i ettan och ingen av oss förstår vad dom menade på matteläxan!
Han får lämna in den ofärdig imorron och förklara att han har världens trögaste mamma och pappa.

Jag ska i alla fall sluta vara så katig jämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0