Jag är alltid ensam tjej här

Med sex grabbar i familjen och mig som ensam tjej så borde jag va van.
Idag åt Ronnies två kompisar här med och då sa Koffe: Hur känns det att va ensam tjej. (och flinade)
Jag kan ärligt säga att jag märker det inte ens längre.
Undrar om jag blir lite karlaktig med så lite feminin stimulans?

Igår diskuterade Koffe med mig om att vi inte är en "normal" familj. Jag undrade naturligtvis varför.
Koffe: Ok om jag säger som så Nicko (så gjore han en paus) ja du vet (med ett leende). Fabian (paus igen) ja datanörd. Emil (paus) jag säger bara Nicko en gång till (dom är väldig lika till sättet). Pappa ja vad säger man. Och sen du fjortismamma!
Jag: Fjortismamma! Vadå ska man ha blommig kjol och papiljotter för att va en normal mamma då?
Koffe: Du har en rosa data och nu har du köpt en rosa pyjamas med!

Det var egentligen bara mig han hade nåt att säga om tydligen. Det kanske var så att dom andra i familjen behöver inte ens kommenteras.
Jag försökte förklara att jag fick aldrig va fjortis för jag blev mamma då så jag får ta igen det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0