Jag är verkligen blåst

Jag startade upp min laptop förut. Det kom upp en ruta där det stod nåt om att ladda upp nåt nytt program. I normala fall skulle jag ha klickat ner den på krysset men nu råkade jag trycka på ok.
Eftersom jag inte visste vilket program det var eller så, tänkte jag att det är bäst jag avbryter. Så fort jag tryckt på avbryt blev skärmen svart. Jag försökte starta upp datan igen men det gick inte hur jag än försökte.
Jag frågade Koffe om hjälp men han kunde heller inte. Jag ringde Ronnie och frågade vad jag gjort och han lät som ett frågetecken och misstänkte nåt virus.
Jag blev helt ställd och var rädd att jag "dödat" min data och att den aldrig skulle gå att fixa igen.
När Ronnie kom hem bad jag honom titta på datan.
Han öppnade den och tittade på den :- Du har ju ingen ström i!
Jag:- Klart jag har! Jag fick ju igång den förut och sladden sitter ju i.
Ronnie:- Det finns ingen ström i!
Jag:- Sladden sitter ju i ser du väl (den satt faktiskt i datan).
Jag reste mig och kollade sladden i väggen. Ok den satt inte i. Fan också han fick rätt. Tydligen gick den igång på det sista batteriet innan.
Jag är inte så intellegent men eftersom den svartnade när jag tryckte på avbryt så var jag säker på att det var jag som tryckt på nåt fel.
Jag får nog snart ta en datakurs eller nåt. Första lektionen är säkert att slå på strömmen först och det lärde jag mig ju idag så då har jag ett försprång.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

*asg*

2008-02-08 @ 21:35:05
Postat av: Den datoriserade snubben från malmö

Dom säger att datorer inte kan tänka själva.. men de kan hitta på jävelskap för en, OAVSETT hur mycket man kan om dom!

2008-02-09 @ 04:46:58
Postat av: Åsa

ja ja... skakar på huvet å säger inte mer...

2008-02-09 @ 21:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0