Jag hade köpt hem gelehjärtan till macken

Jag var ute i god tid i år och fick hem hjärtanen redan för två veckor sen. Nästan alla var slut redan idag så nu står alla killar som är på väg hem från jobbet och handlar en liten kärleksgåva till frun i sista minuten och är desperata.
Det blir andra chokladkartonger, kort med hjärtan på och lotter.
Det känns som satt det är samma killar varje år som står här den 14 februari och kliar sig i huvet och säger "javisst ja det är ju alla hjärtans dag idag vad ska jag ta med hem till frugan då?"
Ronnie hade köpt varsin bakelse med hjärta på förut. Det är alldeles lagom.
Jag brukar åka förbi bageriet varje år på den här dagen och köpa en tårta till hela familjen men idag blev det inte så.
Koffe har köpt parfym till sin Fanny. Han har väl ruinerat sig totalt förstås.
Den kärleken den kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0