Jag låg länge i sängen imorse

Småbarnen var uppe men jag låg kvar en stund eftersom jag inte började förrän elva. När telefonen ringde gick Emil och svarade. Han kom till mig och sa att det var Jessica i telefonen. Eftersom jag inte kände för att rusa upp så sa jag till honom att lägga på så tänkte jag att jag ringer upp henne istället från mobilen som låg jämte mig.
jag hörde Emil lägga på luren så då slog jag hennes nummer.
Jag:- Ja det är Jessica.
Jessica:- Ja hej.
Sen blev det tyst när jag väntade på först att hon skulle berätta sitt ärende men hon var lika tyst hon som om hon väntade på att jag skulle komma till vad jag ringde för först.
Jag:- Vad var det du ville?
Jessica:- Jag? Det var ju du som ringde hahaha.
Jag:- Men du ringde ju mig nyss?
Jag:- Emil!! Vem var det som ringde? Sa inte du att det var Jessica som ringde?
Emil:- Ja det var våran fröken Jessica på skolan.
Och jag som hade sagt till honom att slänga på luren.
Jag fick ju ändå en trevlig pratstund i en timme och en anledning att gå upp ur sängen. Skolan ringde upp igen och frågade varför vi hade slängt på luren i örat på dom men jag fick förklara mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0