Rektorn ringde igår

Nickos rektor ringde.
Billy: Hej det är Billy Palmkvist från Ellen key är det Nicholas mamma?
Jag: Ja.
Billy: Du vet förstås att Nicholas har varit på polisförhör idag?
Jag: VA! Nej han har inte kommit hem än.
Billy: Han och två andra killar var inblandade i att trycka igång brandlarmet förut.
Jag: Oj!
Billy: Den ena killen har erkänt att det var han så det var inte Nicholas som tryckte men han ska ändå va med på ett möte imorgon där polis och brandkår går igenom med grabbarna varför man inte får göra sånt här.
Jag: Jag ska prata med honom när han kommer hem. Jag förstår.

Jag ringde upp Nicholas. Det visade sig vara så att han och två andra kompisar hade vattendrickartävling på hemkunskapen. Dom blev naturligtvis kissnödiga och gick på toan. När Nicko var på toa gick brandlarmet. Nicko var inte med och han visste inget om det men ändå blev han inblandad. Killen som tryckt erkände att det var han och ingen annan. Varför kommer ens Nickos namn upp då? Vad är det som gör att han alltid ska bli indragen även om han inget gjort? Jag fattar inte. Jag är så trött på att han är en syndabock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0