Vi planerade en bio idag med barnen

Jessica och jag skulle se råttatouille med barnen idag. Den gick som sportlovsbio för barnen.
Jag blev uppringd av fröken på skolan som sa att hela fritis skulle dit på en tidigare visning så då ändrade vi planerna.
Vi bestämde att Jessica skulle dit med sina barn och sen skulle vi träffas på Mc Donalds efteråt vid halv fem och ta en fika med barnen istället.
Mina planer blev plötsligt annorlunda igen och jag kunde inte komma till Mc Donalds i tid. Jag försökte ringa och smsa Jessica men hon hade ingen mobil med sig.
Vid halv fem ringde det i min telefon och det var en pojke som frågade om Emil kunde leka. Jag var övertygad om att det var Oskar så jag tänkte att dom hade väl fått ändrade planer dom med.
Jag:- Har ni kommit hem nu?
Pojken:- Ja.
Jag:- Gick ni inte till Mc Donalds?
Pojken:- Nej.
Jag:- Ska ni leka här då?
Pojken:- Ja.

Jag kände mig rätt lättad över ändå att inte Jessica satt och väntade på mig på Mc Donalds utan att jag kunde nå henne och säga till om att jag fått förhinder.

Tio minuter senare stannar det en okänd bil utanför och Adrian som går i Emils klass går ur med sin mamma.

Det var han som hade ringt och inte alls Oskar. Jessica satt med andra ord fortfarande och undrade var jag var.
Som tur var så hade Ronnie kommit hem så jag fick slänga mig i bilen och köra ner och möta upp henne och där var hon. Det blev med andra ord en fika i alla fall fast utan barnen.

Jag ska börja dubbelkolla vem det är som ringer mig så jag slipper såna här saker i fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0