Den snälla mamman ska bli den krävande mamman idag

Jag har inget emot att barnens kompisar bor hos oss men nu har jag fått nog!!
Mina stora barn har haft rummen fulla med kompisar inatt. Det är ju i och för sig inget ovanligt. Dom har nog inte sovit en blund inatt. Ronnie var ute säkert 7 gånger och sa till Koffe med kompisar att man faktiskt inte får spela hög musik mitt i natten med dörren öppen mot altan och spela pingis med höga röster. Jag vet att vi kan va lite känsliga ibland men nån sömn innan vi jobbar ihop pengar till dom bortskämda barnens mat och uppehälle behöver vi.
Mina söner är av den där extremt bortskämda sorten. Dom har jullov men kan inte så mycket som ta i en tvätt eller disk eller fixa mat tills deras utarbetade föräldrar kommer hemstaplande på kvällen.
Jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt att behöva sitta vid datan och spela 20 timmar per dygn. Musen väger faktiskt flera gram och tänk att flytta den fram och tillbaka!! Det är värre än ett heltidsjobb!! Stackars mina barn.
Till pojkarnas försvar får jag väl säga att dom under jullovet har faktiskt hjälp till med....... nej jag kom faktiskt inte på nåt. Med lite hot och utpressning kanske jag kan få dom till att plocka bort sin egen tallrik i alla fall det vore ju en klar förbättring mot nuläget.
Ok jag vet att jag får skylla mig själv så det behöver ni inte tala om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0