Det ringde en tjej förut till macken

Tjejen: Hej mitt namn ät terese och jag ringer från perfekto.
Jag: Jaha hej.(hördes att det var en försäljare)
Tjejen: Har du problem med att det ringer telefonförsäljare till dig?
Jag: Ja det är väl en del.
Tjejen: Då kan jag hjälpa dig så du slipper såna samtal hädanefter.
Jag: Ja men det kostar väl pengar?
Tjejen: Ja tyvärr så gör det ju det för företag.
Jag: Ja men då är ju du också en försäljare. Jag bränner av dom istället det är gratis. Hejdå:
Tjejen: Ok hejdå.
Jag tycker det går för långt när man ska betala en försäljare för att bli av med andra försäljare.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Jag brukar tala om för dom at den person dom ska tala med är uptagen just nu, men venta et tag, så är hun ledig, och lägger luren. Tils dom trötnar. Ibland (om dom fortfarande är på luren) talar jag om at nu dröjer det inte så länge.
Dom flesta lägger på luren efter 3 - 5 minuter. En som tydligen inte kunde bryta samtalet, var mycket forbanat efter en kvart. Han var på hela kvällen.
(är mit svenska bättre än det danska?)

2008-01-21 @ 20:50:35
Postat av: Gloria

Haha, du skulle sagt "Nej, det är lugnt, jag har inte problem med såna. Jag har ingen telefon. Hejdå."

2008-01-22 @ 18:39:34
URL: http://riah.blogg.se
Postat av: jessica

Ja Knud jag förstår din svenska lite bättre faktiskt:)

2008-01-24 @ 09:54:36
URL: http://fyrbarnsmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0