Jag håller på att frysa ihjäl

Enligt termometern  på ac-n är det 14 grader här inne. Mina fingrar har snart mist känseln och min nästipp är vit.
Det är kanske bäst att öka på värmen till helgen så Ann-Kari inte drar på sig en förkylning eller nåt när hon jobbar.
Bara tanken att gå ut i snöstorm och kyla och leta sig ner till pannan och höja värmen får mig att frysa mer fast jag vet att det blir bättre här inne sen. Jag får ta det när jag ändå ska gå hem sen.
Jag är bara så förbannat envis. Jag tycker det finns roligare saker att betala för än olja eller el. Hemma gör jag likadant. Jag skruvar ner värmen och Ronnie skruvar upp.
Jag vill helst ha så pass kallt att man kan sitta med filt och tofflor i soffan men Ronnie vill kunna gå runt med tshirt och kallingar.
Det innebär att temperaturen hemma pendlar mellan 17 och 25 grader.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Jag frös ihjäl idag... haar inte tinat än!! Så om det inte är varmare i helgen så strejkar jag!!! JAG LOVAR!!!

2008-01-03 @ 17:22:29
Postat av: jessica

Du har alltid varit en känslig människa pecis som ronnie :)

2008-01-03 @ 17:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0